Week UNO - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Melissa en Yvette - WaarBenJij.nu Week UNO - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Melissa en Yvette - WaarBenJij.nu

Week UNO

Blijf op de hoogte en volg Melissa en Yvette

14 September 2012 | Peru, Arequipa

Buenos dias!

Inmiddels zijn we alweer ruim een week in Peru. Time flies :)
Vorige week woensdagavond kwamen we om 18.00 aan in Lima. We hadden daar een prima hostel en besloten 2 nachtjes te blijven want we hadden geen zin na zo'n lange vlucht gelijk weer een tijd in de bus te zitten. Die dag een beetje door Lima gelopen, maar was eigenlijk vrij weinig te beleven, dan maar chillen in het hostel.. Daar liep een man te drinken en te blowen en ons al 5x welkom te heetten. 's Avonds moesten we wisselend van kamer en raad is wie er in die kamer zijn roes aan het uitslapen was, juist! Toen hij in zijn slaap aan het praten was en wij deo op hem gingen spuiten omdat hij zo stonk was het allemaal nog wel grappig. Maar toen hij begon te ruften en hoesten/roggelen werd het iets minder grappig.. We hebben toen vriendelijk doch dringend verzocht om een andere kamer, in eerste instantie vond de man van de balie dat het een beetje bij een hostel hoorde en dat hij toch helemaal niet zo erg stonk... Uuh doe ons toch die andere kamer maar vriend. Uiteindelijk prima geslapen :) Volgende dag op naar Huacachina. Heel apart daar, stel je een klein meertje voor met daar omheen alleen maar zandduinen en wat hostels. Daar hebben we een middag gesandboard, heel tof om te doen!! Ook hebben we vanaf daar een trip gedaan naar de Islas Ballestas (ook wel 'a poor mans Galapagos genoemd). Daar hebben we pelikanen, zeeleeuwen, pinguïns en nog wat vogelsoorten die me niet boeien gezien. Dat was echt super gaaf. Op een gegeven moment kwamen we met de boot heel dichtbij een zeeleeuw en dacht een man hem wel even te kunnen aaien, wat een idioot. Hij kreeg flink op z'n kop van onze gids hihi. Daarna zijn we naar Arequipa gegaan, een stad, niet super boeiend. Wel leuk hostel en leuke mensen. Vanuit daar hebben we een trip gedaan naar de colca canyon. Een misselijk makende busrit van 6 uur verder (met fantastisch uitzicht de canyon in) kwamen we aan in cabanaconde, een heel schatje Peruaans stadje met alpaca's en vrouwen in gekleurde rokken en hoeden. Vanaf daar ging er een pad naar beneden die naar de oasis zou leiden. De tocht naar beneden was echt adembenemend. Zo mooi en ook wel eng zo hoog en dat je zo ver naar beneden kan kijken. De tocht ging niet geheel over rozen, want ik had schoenen gekregen van Marchien ("Nee Yvette je kan echt geen tochten doen zonder bergschoenen, mijn ouders hebben nog wel een paar in jou maat staan die ik nooit heb gedragen) die waren blijkbaar zo oud dat het rubber aan de onderkant was verteerd ofzo, als dat kan ;) Want halverwege kwam de hele zool van de schoen af. Het was of 1,5 uur naar boven of 1,5 naar beneden met een schoen zonder zool. Dan maar gewoon naar beneden, misschien hebben ze wel schoenwinkels of iets. Na een barre tocht van in totaal 3 uur kwamen we beneden aan. Een klein paradijsje, heel mooi weer! Er waren 2 of 3 mensen die lodges verhuurden en er was geen elektriciteit, laat staan een schoenwinkel.. Oh oh wat nu? Toen we een stukje gingen lopen naar de oasis toe zagen we: mula's (muilezels) die kon je 'huren' om mee naar boven te gaan. Ik als vega vind dat wel een beetje zielig maar 5 à 6 uur naar boven op m'n teenslippers vond ik ook wel een beetje zielig, dus de keuze was snel gemaakt :) Na een dag volop genieten van dit kleine paradijsje onderin een canyon zijn we met de mula naar boven gegaan. Wat heel bijzonder maar ook zeer scary was, de mula's liepen heel dicht langs de rand. De gedachte dat ze dat tochtje elke dag 2x doen hielp ons niet echt. Dus deden we maar het spelletje 'dier in je hoofd' voor de afleiding. Eenmaal boven waren we helemaal stijf omdat we als een stelletje verkrampte gekken op die mula hadden gezeten haha. Met de bus weer terug naar Arequipa wilde we uitstappen in chivay voor de hotsprings. Weer heel mooi uitzicht in de bus dus ik had m'n cameraatje paraat.. Eenmaal aangekomen in Chivay, 'He, waar is m'n camera?' Blijkbaar van m'n schoot gejat. Onwijs balen natuurlijk :( Want we hadden alleen min fototoestel mee de canyon in, voor als we beroofd zouden worden ofzo, dus zeg maar dag tegen je mooie foto's :( Wij aangifte doen bij de politie. Of iets wat politie zou moeten voorstellen aangezien ze de tv interessanter vonden dan ons en de straat waar ze horen rond te lopen. Alsnog naar de hotsprings gegaan, daar waren heel lekkere warme baden met water uit de bergen. Die ontspanning konden we wel even gebruiken. Vandaag weer in Arequipa, nieuw fototoestel kopen en onze was laten doen. Morgen richting Puno (Lake Titicaca) en daarna op naar Cuzco: MACHU PICHU yeah!!! Tot dusver onze eerste week. Oh en het weer is ook super mooi hehe :) Melissa vermaakt zich ook goed trouwens ;)

Liefs Yvette

• 14 September 2012 - 18:43

Loisssss:

Chickkkiess! Klinkt echt super tof allemaal! :D Ik zeg veel plezier nog :D

Ciaooo!

• 14 September 2012 - 18:56

Grea:

Hai meiden, wat n verhaal van die schoenen en balen van je foto's/toestel!
    Jullie moeten maar denken; hebben we die ellende maar vast gehad:-)
    Veel plezier verder en tot het volgende reisverslag.
    Groetjes

• 14 September 2012 - 21:58

Antoinet Afman:

Lieve Yvette en Melissa,
    wat fijn dat jullie het naar de zin hebben!!
    Mis jullie wel!
    liefs van mama

• 14 September 2012 - 22:28

Klarie:

Dag lieverds, wat een avonturen al beleefd in de eerste week. Jullie zijn gelijk ondergedompeld in een hele andere wereld. Geweldig om jullie belevenissen te lezen! Nog veel plezier samen en pas goed op elkaar. We willen natuurlijk wel wat foto's zien hoor als jullie terugkomen. Dikke kus Klarie

• 14 September 2012 - 23:16

Tijmen:

Apart he die Zuid Amerikaanse toetsenborden: die hebben geen enter knop!
    Leuk verhaal om te lezen, ik ben benieuwd naar de volgende.

Groetjes!

p.s. Klaarblijkelijk was bij mijn bescherming de camera niet inbegrepen!

• 14 September 2012 - 23:43

Monique:

He moppies, helaas hebben wij Strengetjes dat, die pech. Het lijkt me dat je alle pech voor 16 weken wel gehad hebt en dat je vanaf nu alleen nog maar leuke dingen meemaakt. Buiten de pechjes klinkt het super leuk. Geniet er van. Dikke kus

• 14 September 2012 - 23:55

Jorinde:

Schatjes!! Blijven posten! Heerlijke zulke verhalen! Tof om te lezen wat jullie zoal beleven. Klote van die camera! Voor nu.. gewoon onwijssss blijven genieten!! Dikke kus

• 15 September 2012 - 13:32

Marleen:

Lieverds!

Wat heerlijk om jullie eerste verhaal te lezen! Al fantastische dingen meegemaakt, maar ook al flinke tegenvallers gehad... Bah!! Dat is nog erger dan je kunt denken als je zover v huis bent! Maar laat jullie niet uit t veld slaan, zo te lezen gebeurd dat ook absoluut niet, maar wees even heel boos en ga door!! Ff slikken, schoppen en go!!
    Ben reuze benieuwd naar het vervolg!!

Dikke x!!!!

• 15 September 2012 - 20:43

Theo:

Hoi Yvette en Melissa, het verhaal is begonnen en daarmee het avontuur.
    Leuk te lezen dat jullie van alles meemaken, leuke en jammer genoeg ook minder leuke dingen. Laat je door dat laatste niet weerhouden, geniet van de mooie natuur, omgeving en de mensen. En blijf schrijven want daarmee kunnen wij meegenieten. Groetjes Theo en Ans.

• 16 September 2012 - 11:58

Tilly:

Ladies,
    Leuk verslag! Lag al in een deuk door de manier van schrijven hihi!
    Wat een avonturen al de eerste week! Hoort er allemaal bij die ups en downs! Ben benieuwd naar het volgende verslag!
    Kus

• 17 September 2012 - 20:13

AJ:

M & Y,
    Superverslag hoor. Prachtig om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Het kan net op. Balen van dat fototoestel zeg. Gaan jullie nog een nieuwe of 2ehands exemplaar aanschaffen. Sms rustig voor advies....
    Groet,
    AJ

• 17 September 2012 - 22:06

Wilma Fennema :

Hé Melissa en Yvette,
    Erg leuk verslag! En erg leuk om deze manier op de hoogte te zijn van jullie geweldige reis.
    Blijf genieten en wees zuing op het tweede fototoestel ;-) groeten uit het mooie Zuidhorn haha

• 17 September 2012 - 22:59

Wendy Afman:

Hoi schatjes!
    Wat leuk jullie eerste verhaal, en wat hebben jullie nu al veel leuke dingen gedaan.
    Ik zie ook foto's op Facebook die me veelste jaloers maken. Ik wacht op jullie 2e update! (mss dat Yvette nieuwe peruaanse schoenen heeft, melis verbrand is en een Fransman op het topje vd berg is achtergelaten?)
    Genietse! Xxxxx

• 20 September 2012 - 13:45

Susan:

Hola Guapas!

Wat een avonturen zo al in de eerste week! Heel erg balen van de camera...maar goed dat jullie al een nieuwe hebben aangeschaft! Yv leuK citaatje van jou: Uuh doe ons toch die andere kamer maar vriend. Ik lachen achter m'n laptop natuurlijk ;) He en die vogelsoorten die jou niet boeien...daar wil ik nog wel een keer wat meer over horen, dat begrijp je :)
    Die warm water baden klinken erg goed zeg! Geniet ervan samen en nu al benieuwd naar jullie volgende verhaal!

Dikke kus vanuit het steeds kouder wordende NL!

• 21 September 2012 - 11:27

Brenda: