Indonesie pt. 2 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Melissa en Yvette - WaarBenJij.nu Indonesie pt. 2 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Melissa en Yvette - WaarBenJij.nu

Indonesie pt. 2

Door: Yvette

Blijf op de hoogte en volg Melissa en Yvette

28 Mei 2014 | Indonesië, Kuta

Wat leuk dat er weer zo met me meegeleefd wordt!! Bedankt voor de reacties, heel leuk!

Vanuit Yogya gingen we dus naar Bali, via bromo. Naar bromo zou ong 10 uur duren in de bus. Marchien heeft de weddenschap gewonnen want uiteindelijk hebben we er 15 uur over gedaan. Ze hebben hier ook niet bepaald goede busjes of goede wegen dus het was een helse dag. In Bromo was het ineens koud (we zaten hoog), dat was even wennen. We kwamen dus 23:30 aan, snel slapen want we zouden om 3:30 opgehaald worden door een jeep om naar boven te rijden en daar de zonsopgang te zien. We waren blijkbaar niet de enige... Het was heel mooi om die vulkaan te zien met zonsopgang maar er waren echt veel te veel mensen, wat het een flink stuk specialer maakte helaas. Karen, de vriendin van Arthur die ook bij ons waren, haar telefoon is daar uit haar zak gestolen. Toen waren we er klaar mee! Terug bij het hostel (7:30) was het rustig en heel mooi uitzicht. Daar hebben we zitten ontbijten en eigenlijk hebben we daar meer van genoten. Weer het busje in, op weg naar Bali! We zouden 16:00 de ferry van Java naar Bali hebben. Dat is dus niet gelukt. Al met al zouden we 20:00 op Bali zijn, wat weer 23:30 werd. We waren inmiddels goed klaar!!
Karen en Arthur zijn in een dorpje vlakbij de ferry uitgestapt. Josine, Marchien en ik zijn door gegaan naar Kuta. Josine haar vriend kwam daar namelijk die avond aan om de laatste 2 weken met Josine te spenderen. Tijd om van elkaar te scheiden helaas!
Kuta is nogal bijzonder. Het heeft eigenlijk niks met Bali te maken. Er zijn allemaal resorts uit de grond gestampt en er zijn wel 5 McDonald's (nee, we hebben er niet gegeten!). Het is de main get away voor Australiërs. Ze komen daar surfen en zuipen.
Hoewel het enerzijds verschrikkelijk is, is het ook wel even oke om wat westerse dingen om je heen te hebben. Marchien en ik hebben een beetje geshopt en toen hadden we natuurlijk een massage nodig ;-). Op het strand kwamen we Josine en Sebas alweer tegen. Met hun op het strand lekker biertjes gedaan, daarna uiteten geweest en gaan stappen. Heerlijke avond!!
De volgende dag zaten Marchien en ik bij de Starbucks (ja, dat dan weer wel!) te wachten tot onze was klaar was, daarna zouden we naar ulu watu gaan. Wie komen er aan lopen... Arthur en Karen. Dat dorpje was ze waren uitgestapt was een beetje saai en ze waren maar naar kuta gekomen om daar te bedenken wat ze gingen doen. Wij hebben ze natuurlijk overgehaald met ons mee te gaan.
Ulu Watu een gebied in het zuiden van Bali. Daar zijn allemaal kleine strandjes, klifs en een hoop heuvels. Een surfersparadijs, ook al surfen we niet echt het klonk toch goed. We hebben daar een leuk hostel gevonden en scooters gehuurd om leuke strandjes op te zoeken. We kwamen op een gegeven moment uit bij een soort resort die een infinitypool had. Daar hebben we de hele middag lekker luxe zitten doen. Was weer heerlijk. Na 2 nachten zijn Karen en Arthur weg gegaan en hebben Marchien en ik nog een dagje lekker gechilled daar!!
De volgende ochtend gingen we een poging doen om met openbaar vervoer richting Ubud te gaan. Er is namelijk weinig openbaar vervoer op Bali. Toen we eenmaal op een soort busstation in Kuta stonden, stond er wel een busje dat richting Ubud zou gaan. Alleen zou die pas gaan rijden als die vol was.. Het zag er niet echt naar uit dat er voorlopig andere reizigers zouden aansluiten, dus moesten we de bus 'afkopen'. Gelukkig is het hier allemaal niet zo duur, maar toch.. Ubud was maar 1,5 uur rijden. Dat is dan weer een voordeel van dat Bali zo klein is.
Ubud is een leuk stadje. Ook toeristisch, alleen veel authentieker dan kuta. Het stadje ligt tussen de rijstvelden. We werden midden in ubud afgezet. In ubud zijn dan bijna weer geen taxi's en wij hadden een hostel geboekt net iets buiten de stad. We hebben maar gelijk scooters gehuurd, samen 1 + backpacks en daypacks. Dit was nogal een geprop. Ook kenden we de weg helemaal niet. Nadat we een paar rondjes hadden gereden snapte Marchien ineens het stadje en daardoor dus ook de kaart en reden we zo naar ons hotel. Het lag 10 minuutjes scooteren van ubud, midden tussen de rijstvelden. Het had een klein zwembadje en heel lieve mensen die eigenaar waren. 's Avonds heerlijk gegeten in de stad en toen we daarna een rondje liepen kwamen we het restaurant tegen waar Karen over had verteld. Wij wilden even snel naar binnen gluren en wie zien we daar zitten... Karen en Arthur EN Sebas en Josi. Sebas en Josi hadden hetzelfde bedacht als wij en hadden dus Karen en Arthur zien zitten. Na het eten zijn we naar een lounge gegaan met z'n allen. Een heel chill tentje waar rustige live muziek werd gespeeld en allemaal lage tafels met kussen stonden. Daar een leuke avond gehad onder het genoot van een frisje (haha, not). Inmiddels heb ik buikspieren van staal want die Arthur is zo grappig. Heb de hele avond dubbel gelegen. Mooie avond weer.
De volgende dag zijn we met Sebas en Josine op de scooter op ziek gegaan naar de Buddha 2 Buddha fabriek. Buddha 2 Buddha is een sieraden merk die vrij duur is, maar wel heel gaaf, is. Ergens buiten Ubud staat dus een zilverfabriek waar ze dit namaken. Echt zilver, alleen zonder merkje en dus een flink stuk goedkoper. Josine, Sebas en ik hebben daar wat mooie dingen op de kop getikt en zitten afdingen als een malle. We zijn echt pro's :-)
Op de scooters daar naar toe en terug was heel gaaf. Tussen de rijstvelden een beetje de weg proberen te vinden. We vonden onszelf heel avontuurlijk. Het was leuk om een middag te touren op een scooter. Het geeft zoveel vrijheid. Je kan stoppen waar en wanneer je wilt. Top. We zijn ook gestopt bij een koffie plantage. Daar staan ze bekend om hun luwak coffee. Dit schijnt heel goede koffie te zijn. De koffiebonen worden namelijk opgegeten en uitgepoept door fretten en dat schijnt de smaak zo bijzonder te maken. Helaas mochten we het niet gratis proeven en een bak van die koffie kostte heel veel geld en hadden geen van ons het ervoor over.
De volgende dag zijn Marchien en ik naar een spa gegaan. Je hebt namelijk overal in Bali spa's waar je je flink in de watten kan laten leggen. Dus dat moesten wij, heel vervelend, natuurlijk ook proberen. We hebben daar een full body massage gehad met een scrub en een yoghurt creme. We waren namelijk nog niet ontspannen genoeg ;-) Heel lekker was dit uiteraard, het was er ook heel mooi en de mensen waren heel lief. We voelden ons ware diva's. 's Middags wilden we voor souvenirs shoppen maar dit is niet heel goed gelukt.
De volgende dag zijn we naar Munduk vertrokken. Dit ligt in de bergen en rijstvelden. Het was 2 uurtjes rijden (heerlijk dat Bali zo klein is). Een prachtig hostel hadden we uitgezocht met een balkon met uitzicht over de bergen. Ik had gelezen dat je er een trek (wandeling) kon doen. Dit hebben we nagevraagd bij de hostel eigenaar en hij zei dat het inderdaad kon en hij nog wel een tekening had van hoe je ongeveer moest lopen. De tekening zag er ongeveer uit als; bij de kokosboom naar links en na de rijstvelden naar rechts. Nadat we de eerste "afslag" hadden gemist en we al een half uur verkeerd waren gelopen kwamen we uiteindelijk toch waren we zijn moesten en dat was midden in de rijstvelden. Heel gaaf. Vooral omdat we de enigen waren en we vanuit deze velden geweldig uitzicht hadden over de bergen. Heel bijzonder. Na nog een heel stuk verder te hebben gelopen over heel smalle paadjes langs een rivier kwamen we uit bij een enorme waterval, ook heel cool. Uiteindelijk kwamen we, wonder boven wonder, weer uit bij ons hostel na 3,5 uur. Terwijl 'normale' mensen er 4 tot 4,5 uur over doen en wij waren nog wel fout gelopen een heel stuk. We hadden het tempo er dus flink in gehad!

De volgende dag zijn we weer terug naar Ubud gegaan want vanuit daar zouden we vertrekken naar de gili eilanden. Dit zijn paradijselijke eilanden dichtbij Bali, hoewel ze bij Lombok horen. Deze paradijselijk eilanden zijn helaas niet onontdekt, want iedereen die naar Bali gaat, gaat ook naar de gili eilanden. Vooral jonge mensen. Het was er wel toeristisch, maar toch op een leuke manier ofzo. Gili Trawagan (het grootste eiland van de 3 gili's) bestaat vooral uit duikscholen, restaurants/bars, hostels en strand. Opzich geen verkeerde combi. We hebben daar heerlijke dagen gehad. Heel veel gerelaxt en uit gegaan. Ook Karen was daar weer, want zij volgt daar een cursus tot dive master. Josine en Sebas waren er ook. Marchien en ik hebben oa een snorkeltour gedaan. Op een boot naar 3 verschillende snorkel plekken. Heel mooi! Mooi koraal, mooie/bijzondere visjes en zelfs zeeschildpadden. Was weer is heel gaaf, verrassend genoeg...
Onze laatste dag was alweer aangebroken en helaas moesten we de boot terug pakken en richting Kuta (vanaf daar ging het vliegtuig) Het laatste nachtje hebben we in een heerlijk luxe hotel geslapen. Daar genoten van alles wat het hotel te bieden had, oa een rooftop swimmingpool.
De terugvlucht was laaaaaaang, maar verder prima.

Al met al vond ik Indonesie een heel gaaf land. We hebben veel gezien en gedaan. Een heel mooie ervaring.
De mensen zijn lief, de natuur is mooi, de sfeer is goed, iedereen is gezellig buiten op straat en ik heb een fantastische tijd gehad met Marchien en Josine en de mensen die we daar ontmoet hebben.
Weer een prachtige reis om toe te voegen aan mijn mooie reiservaringen. Maaaaarr het was natuurlijk ook leuk om mijn meisje weer te zien na 4,5 week :-)

Tot de volgende reis!!

• 28 Mei 2014 - 21:23

Grea:

Hai Yvette
    Leuk zo'n afsluitend verslag, jullie hebben het erg leuk gehad, en veel meegemaakt.
    XXX