Laatste stukje Brazil, New York en thuiskomst - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Melissa en Yvette - WaarBenJij.nu Laatste stukje Brazil, New York en thuiskomst - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Melissa en Yvette - WaarBenJij.nu

Laatste stukje Brazil, New York en thuiskomst

Blijf op de hoogte en volg Melissa en Yvette

08 Januari 2013 | Nederland, Utrecht

Hoi allemaal,

Inmiddels zijn we alweer thuis, maar we hebben eerst nog wat te vertellen over laatste stukje Brazilië en New York.

Vanaf foz de iguazu (watervallen) zijn we terug naar de kust gegaan. Naar het plaatsje paraty. Een verschrikkelijke nachtbus, een flinke wacht op het busstation en nog een bus van 6 uur arriveerden we daar eindelijk. Paraty is een heel leuk klein stadje aan de kust van Brazilië, het staat bekend om de vele eilandjes die paraty omringd en en straten die enorme keien hebben. Dusdanig dat het lopen op slippers voor 3 gekneusde enkels zorgt ;-) Helaas was het geen mooi weer in paraty. Wat even schrikken was want regen in Brazilië hadden we niet op gerekend. De volgende dag zijn we toch met een boottour mee gegaan waar we verschillende eilandjes aandeden. De zon scheen niet onwijs maar het regende gelukkig ook niet. Super cool, we mochten van de boot afduiken en zwemmen tussen allerlei soorten vissen. De eilanden waren ook heel mooi, echt van die bounty eilanden. 's Middags begon het weer te regenen toen we terug kwamen dus we hadden een soort van geluk gehad. Inmiddels baalden we wel van de 2 dagen regen, of zoals een local zei: that's the price you pay for a green landscape. Uuh ja dat kennen we van NL, tijd om te vertrekken!

Vanaf daar gingen we naar ilha grande. Dit is een eiland aan de kust. 1,5 uur met de Ferry en je waant je Bali. Heel vet!! Alles groen, palmbomen, geen auto's, straten vol met zand. Wij vonden het fantastisch! Ook hier was het weer niet super, maar wel warm. Beetje vlindertuin in de gemiddelde dierentuin idee. Ook hier lieten we ons niet kisten en zijn we met een bootje naar een ander deel van het eiland gegaan. Dit zou het mooiste strand zijn. Daar aangekomen bleek je nog 20 minuten door de boes boes te moeten lopen, maar toegegeven het was de moeite waard. Lekker rustig, want het was begonnen met druppen dus iedereen ging weg, en weer bounty achtig. Toch wordt je daar niet zat van ;) We baalden onwijs, zaten we daar op een prachtig strand met een druppel regen. We waren echter niet de enige die stug bleven zitten en ja hoor onze volharding werd beloond met een heerlijk zonnetje. Zo blij als een peuter met een iPad ;-) waren we! Op het eiland zelf nog lekker ergens gegeten met live muziek en natuurlijk caiparina's. Heerlijk heerlijk! Super eiland!

Toen was het tijd voor Rio. We verbleven in een hostel in de wijk copacobana. Het was mooi weer! Daar wilden we van genieten dus we zijn gelijk naar copacobana beach gerend. 's Avonds zijn we naar sugarloaf mountain gegaan (lekker met kabelbaantje hoor, klaar met hiken!) vanaf hier heb je fantastisch uitzicht over Rio. Rio ligt heel gaaf aan het strand en tussen de bergen, heel bijzonder om te zien. En het is GROOT. Wij hadden bedacht dat we bleven tot het donker was zodat we Rio in de lichtjes konden zien. Gelukkig waren we bijna de enige die dit bedacht hadden want al die hordes toeristen gingen lekker weg voor het donker. Stonden we daar bijna in ons up, top.
Verder hebben we veel rondgelopen in verschillende wijken in Rio. Alle wijken weer heel anders. Bijzonder. Je kon ook een favella tour doen (favella wijken zijn de sloppenwijken van Rio) maar wij hadden beide geen behoefte om naar andermans ellende te koekeloeren, dus die hebben we overgeslagen. Wat wij heel leuk vonden aan Rio was 's avonds bij copacobana beach. Zoveel leven daar. Mensen aan het sporten op het strand, kraampjes waar ze caiparina's verkopen en natuurlijk mensen die souvenirs proberen te verkopen. Heerlijk in die avondwarmte, echt leuk.
Na 4 nachten in de wijk copacobana zijn we naar de wijk santa taresa verhuisd. Dit is dichterbij de airport en naast de (niet ongevaarlijke wijk) lapa waar in het weekend de bekende streetparties zijn. Inmiddels waren we wel een beetje uitgekeken op Rio en (ja echt) de bloedhitte. Dus hebben we die dagen vooral lekker rustig san gedaan en veel gekaart in het hostel. Vrijdagavond was het tijd voor de bekende lapa party. Hier gingen we heen met nog 2 jongens en een meisje. Wat een gekte! Iedereen is op straat, overal muziek, overal dansende mensen, overal caiparina's. Wij keken onze ogen uit. Hier hebben er ons een avond opperbest vermaakt, totdat een meisje dacht dat ik haar belachelijk maakte (terwijl ik juist vond dat ze goed kon dansen) en even d'r mes aan me liet zien die ze in haar broekzak bewaarde. Duidelijk tijd om naar huis te gaan!! Welkom in Rio.
Rio al met al, heel bijzonder om er geweest te zijn, gekke stad, ik ben geen fan ;-)

Zaterdagnacht was het tijd voor ons laatste deel van de reis: New York. Toen kwam het besef; Zuid Amerika is voorbij voor ons, dat was even slikken. Maar we hadden ontzettend zin in New York. Na een vlucht met 2 overstappen kwamen we daar aan midden in de nacht en stonden m'n zus en haar vriend op ons te wachten. Super leuk!!!

In New York heerlijk rondgelopen, geshopt, gegeten, nog meer geshopt en nog meer gegeten. Heerlijk om weer terug te zijn in de "beschaafde" wereld ;-) Maar wat een kou, brr!! 40 graden verschil voel je wel zeg maar. Na een week was het voor m'n zus tijd om te gaan en kwam er een vriendin van Melissa met een vriendin van haar. Daar hebben we oa oud&nieuw mee gevierd. Alle New Yorkers die we op reis hadden ontmoet hadden ons sterk afgeraden om oud&nieuw op Times Square te spenderen vanwege de drukte en de kou. Dus hadden er kaartjes gekocht voor een feest in een straat naast Times Square. Vanaf daar hebben we ook de balldrop gezien (stelt niks voor, maar goed) Het was een feest met open bar, dus je kan je voorstellen hoe wij er aan het einde van de avond bij liepen. Ik heb nog wel een filmpje van Melissa maar daar schijn ik niks mee te mogen doen haha. Top oud&nieuw!!

2 januari was het tijd om naar huis te gaan. Na weer een vlucht met 2 overstappen (wat hadden wij dat toch goed geregeld, uhum) stond daar een heel ontvangst comité. Wow, even overweldigd, maar wat was het fijn om iedereen weer te knuffelen.

Inmiddels zijn we alweer 6 dagen terug in NL. Niet te geloven hoe snel dat gaat. We hebben nog erg last van jetlag of whatever it may be, we zijn flink moe haha. Heerlijk om terug te zijn in ons eigen huisje. Lekker douchen zonder slippers, wc papier mag weer gewoon in de wc ipv prullenbakje ernaast, een kast vol met kleding om uit te kiezen, vrienden en familie weer dichtbij. Fijn dit! Sommige dingen zijn ook wel even wennen zoals de haast van mensen en dingen die weer gepland moeten worden, ook al weet ik dat we in no time daar weer perfect tussen passen proberen we het nu nog even vast te houden :-)

Onze reis is een avontuur om nooit meer te vergeten!!

Iedereen bedankt voor de leuke reacties, daar hebben we erg van genoten. En voor het meeleven en interesse in onze reis en verhalen, heel leuk, bedankt!!

Tot de volgende reis blog :-)

Liefs Melissa en Yvette

• 08 Januari 2013 - 19:15

Jaleesa:

Wauw meiden, wat één trip! Leuk ook al die stukjes, het maakt mij (mevrouwtje heimwee) zelfs super enthousiast en nieuwsgierig. Toch ben ik stiekem wel blij dat jullie weer heelhuids zijn aangekomen hier. Nu hoef ik niet meer met je moeder af te tellen (in de PLUS) totdat jullie er zijn.. Haha

rust nog even lekker uit!

Groetjes Jaleesa

• 08 Januari 2013 - 19:27

Klarie:

Fijn dat jullie na dit geweldige avontuur weer veilig en wel terug zijn. Ik heb genoten van jullie verhalen onderweg! Ben natuurlijk wel ontzettend benieuwd naar jullie foto's.
    Heb van Marleen begrepen dat we elkaar volgende week in levende lijfe kunnen spreken. Hartstikke leuk! Tot dan en dikke kus.

• 08 Januari 2013 - 20:59

Grea:

Hai meiden. Leuk dit laatste verhaal. Goed om er mee af te sluiten, zoals jullie zien waren er veel mensen die jullie blog bekeken. Jammer voor jullie dat het er op zit, maar stiekem ben ik toch blij dat jullie heelhuids terug zijn;-). Liefs mama!

• 08 Januari 2013 - 23:47

Wendy:

Ah wat leuk om ook het laatste deel nog te lezen. Om sommige stukjes lach ik echt hardop omdat helemaal voor me zie hoe dat dan gaat hèhè.
    Blij dat jullie weer veilig terug zijn (zonder messteekje van goeddansende chick).
    Gelukkig zie ik jullie over een weekje!!

Kiss je sis

• 09 Januari 2013 - 10:02

Marleen:

Hoi lieverds,

Fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn.
    Heb genoten van jullie verhalen en verheug me erop om nog veel meer te horen:)
    Tot maandag!

Liefs

• 09 Januari 2013 - 18:52

Mia:

helemaal geweldig de reisverhalen van jullie, er is genoeg gebeurd en jullie er een fijne herinnering over houden,
    Fijn dat jullie er weer zijn en straks gaan jullie ook weer rennen en plannen.
    xxx mia

• 09 Januari 2013 - 22:34

Kees:

Weer een leuk verhaal dames, ik ben toch heel blij dat jullie weer veilig thuis zijn
    Dit is in ieder geval een ervaring om nooit te vergeten!!
    Ik ben supertrots op jullie!!
    Papa